1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Kemalizm'i kutsamayan programa ceza çıkmadı
Kemalizm'i kutsamayan programa ceza çıkmadı

Kemalizm'i kutsamayan programa ceza çıkmadı

Kanal A'da yayınlanan "Resmi Tarih'ten Gerçek Tarihe" programındaki Atatürk'ün rüşvet aldığı yönündeki sözlerle ilgili RTÜK kararını verdi. Kemalist medya ayağa kalktı.

A+A-

Kanal A'da yayınlanan 'Resmi Tarih'ten Gerçek Kesitler' programı yeni bir tartışmayı başlattı. Daha önce bir program konuğunun Atatürk ’e ve CHP ’ye vasıfları ile hitap ederek  “Allahsız” demesi yine kamuoyunda yankı uyandırmış ve kurul gündemine gelmişti. Daha sonra RTÜK kanala uyarı cezası vermişti.

Bu kez, Atatürk’e “rüşvetçi” denilen programa ceza çıkmadı. RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Ali Öztunç ve MHP kontenjanından seçilen üye Esat Çıplak, konuyu yargıya taşıyacaklarını bildirerek kemalizm dininin ayakta kalan son neferleri olarak bizde varız dediler. 

Sunuculuğunu Sadık Yalsızuçanlar’ın yaptığı, Sadık Alpsoy’un ise sürekli konuk olarak katıldığı “Resmi Tarih’ten Gerçek Tarihe” programı yine tartışma konusu oldu. Programın 20 Ekim günkü yayını için rapor hazırlayan RTÜK uzmanı şu sözlere yer verdi: 

Atatürk zamanın parası ile 900 bin lira rüşvet aldı

“Daha önce de Atatürk’e CHP, İş Bankası ve İsmet İnönü’nün kutsallığına ve ilahlığını zedeleyiciği sözler gerekçesiyle medya hizmet sağlayıcıdan gerekli işlemin yapılması istenmişti. Programda, CHP’nin ülkeyi tek başına yönettiği yılların hukuksuzluk, yolsuzluk ve rüşvet olayları ile dolu olduğu belgeleri ile açıklanmış, ‘Konuk tarafından CHP’nin üst yönetiminin Nazi Partisi’nin üst yönetiminden bile daha fazla suça bulaştığı söylenmişti. Programda, ‘Mısır Hidivi Abbas Hilmi Paşadan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığına alınması karşılığında 900 bin lira rüşvet alındığına dair çok ciddi iddialar dile getirilmişti. Bu suçlamalar Kemal Atatürk’ün ilahlığına ve kutsallığına kadar gidiyor araştırılması lazım’ deniyor. 

Ceza çıkmadı

RTÜK’ün dünkü toplantısında CHP kontenjanından seçilen Ali Öztunç ve Süleyman Demirkan, MHP kontenjanından seçilen üye Esat Çıplak ve BDP kontenjanından seçilen üye Ahmet Yıldırım “Atatürk’e hakaret var ceza verilsin” derken, Ak Parti kontenjanından seçilen 5 üye “Bu sözler hakaret değil” kararına vardı ve kanala ceza çıkmadı. 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.